femke-jeroen.reismee.nl

Colca cañon - Cusco - Choquequirao - Machu Picchu

¡Ola Chicos!

Een beetje lang geleden al, het waren bezige dagjes de laatste 2 weken :) Vandaag rustdagje en dus tijd om onze blog wat bij te schaven :)

2 weken geleden 3daagse toer gedaan in de Colca cañon: eerste dag 5u toeristich bussen ernaartoe, hoogste punt 4900m, dan id namiddag wandelingetje gedaan in de Colca vallei, en bij zonsondergang zalig genoten van fris pintje in heerlijk warme hot springs! De dag erop vroeg uit de veren en naar het uitzichtpunt Cruz del condor: de plek in de Andes waar je de grootste kans zou moeten hebben om condors te spotten... We hebben enkele condors gezien, maar helaas enkel in de verte... Dan vertrokken voor een afdaling in de cañon (btw de 2e diepste cañon ter wereld), na een afdaling van 1100m genoten van een frisse duik en dan tot zonsondergang verder gestapt tot een minidorpje in de cañon waar we de nacht doorbrachten in een hutje met enkel candlelight :) Volgende ochtend onmenselijk vroeg uit de veren om om 5u en zonder ontbijt te beginnen aan de klim naar de bewoonde wereld.

Na ons Colca avontuur met een dagje vertraging (Cusco en bijgevolg ook alle transport was in staking) de nachtbus genomen naar Cusco!

Eenmaal toegekomen de stad wat verkend en de boel voor de komende 10dagen georganiseerd. Cusco is een zeer mooie en levendige stad, zo een waar je makkelijk een hele tijd kunt vertoeven :) Dag erop lokale bus genomen tot stukje buiten de stad en teruggewandeld via enkele Inca-vestingen, leuk dagtochtje :) Volgende dag de echte toerist uitgehangen en meegeweest met georganiseerde trip naar Incaterrassen van Moray en zoutwinningsterrassen van Maras, ook nog wat door dit mooie stadje geslenterd...

En dan tijd voor nog een avontuur: 4daagse trektocht naar Choquequirao: Een ruïne a la Machu Picchu, echter nog maar gedeeltelijk vrij gemaakt van jungle en enkel te bereiken na een 2daagse stevige trektocht. Zo zijn we de eerste dag 1500m afgedaald om de 2e dag weer 2000m te klimmen :) De beloning was gelukkig groot! Zo'n site in een prachtige omgeving, waar je nagenoeg alleen bent, dat geeft je echt een magisch gevoel!

Na deze stevige 4daagse op naar een volgend hoogtepunt: Machu Picchu! In plaats van de schandalig dure trein te nemen vonden we een goedkoper alternatief. Tussen Aguas Calientes, het dorpje aan de voet van Machu Picchu, en Cusco ligt geen weg, enkel een treinspoor: Wij namen lokale busjes over een hoge bergpas en langs onverharde baantjes tot het dichtstbijzijnde dorpje, om dan nog 2.5u de spoorlijn door de jungle te voet te volgen tot aan Aguas Calientes. De tocht van 170km, die een volledige dag in beslag nam, was een avontuur op zich :).

Machu Picchu... te begrijpen dat deze plek uitgeroepen werd als een van de nieuwe wereldwonderen! Hoewel je ze, in tegenstelling tot Choquequirao, moet delen met heel wat andere toeristen, blijft het een magische plek! Zalig mooi bewaarde ruïne omgeven door enkel bergen met jungle... heerlijk!

Vandaag plannen we nog te genieten van een laatste Peruviaanse Pisco Sour hier in Cusco en vannacht nemen we de bus richting Copacabana, aan het Titicacameer in Bolivia!

¡Hasta luego amigos!

Stéphanie

Zalig Choquequirao!!! Ik word er instant happy van!

Hernou Marie-Christine

Waaghalzen en echte avonturiers zijn jullie.
Stel het verder goed.

dikke zoen

Dries en Trees Vernieuwe

Gans jullie reis tot nu toe zijn voor ons heel mooie herinneringen. Ook Machu Pichu hebben we bezocht en we waren ook gefascineerd. Geniet maar verder, niemand kan de mooieherinneringen afnemen. We proberen dit ook te doen, maar alles wat compacter

Groetjes en geniet