femke-jeroen.reismee.nl

Week 2

¡Buenos Dias!

Ondertussen een weekje verder in dit prachtige, diverse land. Na onze trekking in de bergen trokken we zuidwaarts langs carrera panamericana. Eerste stop in Pisco, van waaruit we de Islas ballestas bezochten: Eilandjes met zeeleeuwe, pinguïns en massa's vogels! Vanuit het bootje ook in de verte dolfijntjes gespot! In de namiddag nog eens een MTB gehuurd om het Paracas National Parc te verkennen: een droog, dor maar machtig en uitgestrekt schiereiland.

Volgende stop: Huacachina. Een oase in woestijngebied, dagje relaxing aan de rand van de oase, aan het zwembad (in het warmst van de dag in woestijngebied valt er niet veel meer te doen :)), en daarna mee met dunebuggy (op een onderstel van een amerikaanse 4x4 met V8 motor) door de duinen gaan crossen, en af en toe eens uitgestapt voor wat sandboarding (in ons geval op de buik van de duin naar beneden glijden).

En de reis ging verder... naar Nasca. Nog steeds woestijngebied: samen met de Atacama woestijn in Chili de droogste plek op aarde: het regent hier 1mm3 per jaar! De beroemde Nasca lijnen bekeken, en uitstapje gedaan naar begraafplaats van Nasca beschaving (300vC - 700 nC): Opgegraven gemumificeerde lichamen nu helaas blootgesteld aan wind en zand, dus als iemand ze nog wil zien zul je snel moeten zijn! Helaas geen geld vanuit de regering voor de cultuur in Nasca... Ook naar aquaducten uit diezelfde tijd geweest, vandaag de dag nog steeds in gebruik. Tot slot ook een stuk blootgegraven stad/tempel bezocht: slechts een ministukje blootgelegd uit een gebied van zo'n 30km2, een gigantische nederzetting dus! Ook hier is helaas geen geld genoeg om ze volledig bloot te leggen..

Op dit moment zijn we in Arequipa. Een koloniale stad waarvan het centrum Unesco beschermd is. Zeer mooie stad om te vertoeven! Morgen vertrekken we voor een 3daagse trekking door de Colca Cañon!

¡Hasta luego!

Norie*

Leuk om te lezen en jullie zo een beetje mee te volgen! Update vanuit Belgenland: volop herfst en veel te veel treinstakingen, maar voor de rest alles goed :)

Karen

Amaai, klinkt echt wel de moeite! Spijtig dat er geen middelen genoeg zijn om die cultuur te bewaren... Best dat jullie het nu nog gezien hebben!
Duidelijk wel al veel zand gezien en geproefd ;-) Nog geen dromen over groene weilanden en hunker naar het regenachtige België? (waarschijnlijk wel niet!!).
Heel veel plezier daar nog xxxx

Stéphanie

Amai, wat een nostalgie om jullie verhaal te lezen. Veel plezier daarginds en de groeten aan de condors!

N. Dries en T Trees

Veel plaatsen herkennen we van onze vroegere Perureis. We vonden dit ook een zeer mooie reis met vriendelijke mensen. Ons hotel in Arequipe was op die grote plaats. Met een vliegtuigje hebben we de Nasca lijnen bekeken. Ook de zeeleeuwtjes roepen herinneringen op. We waren in groep en zeker ook niet zo vrij als jullie. Geniet er maar van ! Grtjs

mama van Femke

Leuk om langs deze weg wat mee te reizen ! Het ziet er zeer afwisselend , boeiend en mooi uit! Ik kijk al uit naar de volgende foto's ! Geniet maar verder !